Servicepartner

Als servicepartner ben je belangrijk voor Kerkdienstgemist. Vaak heb jij het eerste contact met onze klanten, je zorgt voor de installatie van de apparatuur die gebruik maakt van ons platform en bent ook vaak eerste aanspreekpunt bij problemen waar kerken tegenaan lopen.

We zijn blij met jou als servicepartner en deze documentatie is bedoeld om jou te helpen bij het aansluiten van kerken op Kerkdienstgemist. In deze documentatie vind je een overzicht van basisinformatie bij het aansluiten van kerken, informatie die handig is om te hebben voor kerken zoals veelgestelde vragen en prijsinformatie en we omschrijven hoe we de samenwerking tussen Kerkdienstgemist en servicepartners voor ons zien.

Wat mag je van Kerkdienstgemist verwachten

De relatie met servicepartners is belangrijk voor ons en heeft grote voordelen voor zowel jou als servicepartner als Kerkdienstgemist. Als Kerkdienstgemist bieden wij aan service partners.

  • Dedicated support aan kerken. Bij vragen over het platform en uitzenden kunnen kerken bij onze support terecht en hebben geen ondersteuning vanuit de servicepartner nodig.
  • Product speciaal voor kerken. We begrijpen de doelgroep, bieden functionaliteit aan die kerken nodig hebben. Kerken vinden deze focus vaak ook prettig. We snappen ook de rechten, licenties en juridische kant van kerkuitzendingen, wat veel vragen kan schelen.
  • Expertise. Met veel plezier helpen we bij het uitproberen van nieuwe encoders of decoders of zijn we vraagbaak bij nieuwe ideeën op het gebied van audio/video-streaming. We maken graag tijd om een nieuwe encoder te proberen en te valideren zodat deze goed werkt op ons platform.
  • Plaats op onze website. Hoewel wij de mogelijkheid bieden aan kerken om zichzelf aan te sluiten op het platform heeft het onze voorkeur als ze zich hierbij laten ondersteunen door een servicepartner. Op enkele prominente plaatsen op onze website tonen we daarom een overzicht van servicepartners en linken we naar je website.

Wat wij van jou als servicepartner verwachten

Omdat de dienstverlening aan onze klanten zo belangrijk is hebben we ook een aantal redelijke verwachtingen van jou als servicepartner.

  • Focus op kerken. We vinden het belangrijk dat onze servicepartners zich richten op kerken. Kerken hoeven niet de enige doelgroep te zijn van je onderneming maar mogen niet een bijzaak zijn. Dit betekent bijvoorbeeld dat je je als servicepartner op de website en op ander promotiemateriaal ook specifiek richt op kerken.
  • Focus op audio/video streaming. Van servicepartners verwachten we dat ze zich focussen op audio/video streaming als dienst. Dit hoeft natuurlijk niet de enige dienst te zijn, maar het is niet de bedoeling dat het een bijzaak is.
  • Actieve ondersteuning. Het kan natuurlijk gebeuren dat er een keer een probleem ontstaat. Waar het gaat om de geïnstalleerde apparatuur in kerken verwachten wij van servicepartners actieve ondersteuning bij het oplossen van eventuele problemen. Het is belangrijk dat service en ondersteuning er niet “bij komt”, maar dat er tijd gereserveerd is om te helpen bij problemen, bijvoorbeeld door het beschikbaar hebben van een servicemonteur. Binnen een week (dus nooit meer dan 1 zondag later) in ieder geval telefonisch contact om te proberen iets op te lossen vinden we een goede vuistregel. Stel dat een kerk (bij ons) een klacht heeft over niet-werkende apparatuur dan verwachten we dat er binnen een week actie wordt ondernomen om de klacht te verhelpen.
  • Actieve dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat servicepartners zich actief richten op het aansluiten en ondersteunen van kerken. Een partij of persoon die "eens een keer" een kerk aansluit is niet meteen een servicepartner. Wanneer er sprake is van aantoonbaar continue actieve ondersteuning van kerken zullen wij een partij als servicepartner kunnen aanmerken. Als vuistregel hiervoor hanteren we dat je minimaal twee kerken per jaar aansluit of ondersteuning biedt aan meer dan 50 kerken.
  • Vermelding van Kerkdienstgemist. We vinden het belangrijk dat servicepartners melding maken van Kerkdienstgemist op hun website of in ander promotiemateriaal. We leveren met plezier een platform waar kerken hun diensten op kunnen uitzenden en vragen van servicepartners om onze naam, logo en een link naar onze website te publiceren als ze het aansluiten van Kerkdienstgemist als dienst aanbieden.