Veelgestelde vragen
Onderstaand enkele veelgestelde vragen vanuit kerken waarvan het handig is dat servicepartners ze kunnen beantwoorden.
Waarom biedt Kerkdienstgemist geen hogere bitrate aan? #
Op het moment bieden we nog geen downscaling van videostreams aan. Om ervoor te zorgen dat ook kijkers met trager internet of oudere apparatuur de stream kunnen bekijken hebben we deze nu gemaximeerd op 2mbit. We zijn bezig om in de toekomst downscaling wel mogelijk te maken.
Is het mogelijk om storingsmeldingen en meldingen van updates te ontvangen? #
Voor beheerders van kerken hebben wij een overzicht met storingsmeldingen en release notes. Als er een storing is of releases gedaan worden aan het platform zul je hier een melding vinden.
Nieuwsoverzicht voor beheerders
Kan ik enkele folders van Kerkdienst gemist ontvangen? #
Natuurlijk. Neem contact op met de klantenservice en we sturen je een paar op.
Kan het geluid van de videouitzending ook automatisch naar het audiokanaal gestuurd worden? #
Ja dit kan, hiervoor kunnen wij achter de schermen een zgn restreamer aanmaken. Neem contact op met de klantenservice en het is vaak dezelfde dag nog geregeld. Als er een restreamer is hoeft er geen separate encoder meer in de kerk te staan voor audio.
De apparatuur staat, hoe nu verder? #
Tijd om de beheeromgeving te verkennen. Via de beheeromgeving is het mogelijk om de wekelijkse diensten en andere uitzendingen in te plannen, gebruikers te beheren en nog veel meer.
De beheerdersdocumentatie is een handige plaats om te beginnen. De beheeromgeving vind je op admin.kerkdienstgemist.nl.
Word er automatisch opgenomen? #
Nee, niet automatisch. Om op te nemen moet er een activiteit met opname ingepland worden. Dit staat omschreven in de beheerderdocumentatie.
Kan ik ook privé uitzenden? #
Ja dit kan. Dit kan via de beheeromgeving en staat omschreven in de documentatie.
Juridisch; hoe zit het met AVG en Licenties? #
Mogelijk moet een kerk hier iets voor regelen. We omschrijven dit in de beheerderdocumentatie.
Bij wie moet ik nu zijn als er een probleem is? De servicepartner of Kerkdienstgemist? #
Bij Kerkdienstgemist als het over het uitzenden gaat, bij de partner als het over de apparatuur gaat. Maar we kennen elkaar goed en werken samen waar dat nodig is.