Veelgestelde vragen
-
Algemeen
-
-
Het gebruik van Kerkdienstgemist is gratis voor de luisteraar/kijker.
-
Er zijn verschilllende mogelijkheden om Kerkdienstgemist te gebruiken op uw smart-tv.
Een overzicht van alle beschikbare opties vindt u op onze informatiepagina over de mogelijkheden van kijken op tv. -
Uitzendingen worden maximaal 12 maanden bewaard. Daarna worden ze automatisch verwijderd. De beheerder van de kerk kan er voor kiezen om een kortere bewaartermijn in te stellen of een uitzending op elke gewenst moment handmatig verwijderen. Is de uitzending niet zichtbaar? Dan is deze misschien op verborgen gezet of verwijderd. Neem contact op met de kerk om na te vragen of de opname nog beschikbaar is.
-
Sommige uitzendingen zijn als privé ingesteld, deze zijn alleen te bekijken voor gebruikers die daar toegang voor hebben.
Voor het vragen van toegang zie: Toegang vragen privé uitzendingen. -
Het verzoek wordt naar de kerk zelf gestuurd.
Kerkdienstgemist staat buiten deze besluitvorming en kan geen beslissingen voor de kerken nemen.
U kunt uw vraag richten aan de kerk waar u het verzoek heeft gedaan.
-
-
Problemen bij afspelen
-
-
Vanaf iOS/Ipad OS 14 zijn de rechten vanwege privacy iets strenger geworden. Hierdoor kan het zijn dat in de Kerkdienstgemist app het Chromecast icoon niet meer zichtbaar is.De app moet rechten hebben om contact te maken met andere apparaten in het netwerk. Dit kan op de volgende manier ingesteld worden:
- Ga naar de instellingen van uw iPhone/iPad
- Klik op Privacy
- Klik op Lokaal Netwerk
- Zorg ervoor dat de knop achter Kerkdienst Gemist aan staat (dus naar rechts)
-
Chromecast is alleen te gebruiken in combinatie met onze app (zie : App en Chromecast) of in de Chrome browser op laptop/desktop (zie: Website en Chromecast)
Het kan voorkomen dat u uitzendingen van een bepaalde kerk niet af kunt spelen op uw Chromecast, maar wel die van andere kerk.
Probeer bijvoorbeeld onze testuitzending. Deze is te vinden onder 'Overijssel > Deventer'.Waarschijnlijk heeft u een Chromecast van de 1e of 2e generatie (zie onderstaande afbeelding). Het formaat waarmee de kerk uitzendt is niet compatible met deze versies van de Chromecast. Een nieuwe Chromecast vanaf de 3e generatie (en de Chromecast Ultra) speelt dit formaat wel af.
-
U kunt controleren of u de uitzending van een bepaalde kerk niet af kunt spelen of dat het ook gebeurt bij andere kerken.
Probeer bijvoorbeeld onze testuitzending. Deze is te vinden onder 'Overijssel > Deventer'.
Lukt het wel met de uitzending van een andere kerk?
Dan heeft u wellicht een ouder apparaat die niet goed om kan gaan met instellingen van de stream waarmee de kerk uitzendt.Daarbij kan de versie van het besturingssysteem en systeemeisen niet compatibel zijn met Kerkdienstgemist.nl.
In veel gevallen volstaat het om onze app te gebruiken. -
Controleer en probeer de volgende stappen:
- Als u meerdere apps gebruikt om mee te casten en niet stopt met casten voor u de app afsluit, kan het icoon verdwijnen. Probeer dan alle apps af te sluiten: Apps helemaal afsluiten op Android apparaat
-
Er kunnen verschillende oorzaken zijn:
- Controleer voor de zekerheid eerst dat het geluid op uw apparaat daadwerkelijk aan staat en ook hard genoeg staat. Verdere informatie:
- Er kan een probleem zijn met met de audioapparatuur in de kerk.
- Het komt ook voor dat de apparatuur in de kerk aan blijft staan na de uitzending. Hierdoor lijkt het of er een kerkdienst is, echter is de kerk leeg dus is er geen geluid.
-
Er kunnen onderbrekingen optreden in de uitzending van de kerk, hier kunt u als luisteraar niets aan doen. Onderbrekingen kunnen ook optreden tussen Kerkdienstgemist.nl en u als luisteraar.
Hier zijn een aantal mogelijke oplossingen die u kunt proberen:
- Het kan zijn dat er (beveiligings)software geïnstalleerd is die de uitzending tegenhoudt. Deze zou u (tijdelijk) uit kunnen schakelen.
- Als u Internet Explorer gebruikt dan kunt u beter een nieuwere browser gebruiken, zoals Edge standaard geïnstalleerd op Windows computers of bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Brave.
- Indien het probleem vaker optreedt zou u kunnen proberen om het internetmodem te herstarten.
-
Vanaf app versie 2.0.2 is het niet meer mogelijk om audio uitzendingen te casten naar een Sonos apparaat.
De reden daarvoor is dat de software die we daarvoor gebruikte zo verouderd was dat we het niet meer veilig konden gebruiken.
U kunt nog wel de audio-stream van een kerk toevoegen aan uw apparaat.
-